زنگ دانش

زنگ دانش آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت و شبکه‌های کامپیوتری

زنگ دانش

زنگ دانش آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت و شبکه‌های کامپیوتری

اگر می‌خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید اما نمیدانید از کدام مسیر بروید. در این وبلاگ مسیر برنامه نویسی و طراحی سایت را به شما نشان می‌دهیم. همچنین راه اندازی عملی شبکه های کامپیوتری را یاد خواهیم گرفت.

  • ۰
  • ۰

آموزش پایتون از صفر – نصب پایتون [قسمت اول]

آموزش پایتون از صفر – نصب پایتون; در جلسه مقدمه باهم صحبت کردیم که چرا باید پایتون را یاد بگیریم و چرا این آموزش را دنبال کنیم. در این جلسه شروع به نصب پایتون می‌کنیم. اگر شما قصد داشته باشید که پایتون یاد بگیرید و با آن کار کنید در مرحله اول باید آن را نصب کنید. نصب پایتون در واقع خیلی ساده است اما با این حال کاربران زیادی با آن مشکل دارند و حتی اگر آن را کامل نصب کنند نمی‌دانند چگونه باید یک برنامه ساده در آن بنویسند و اجرا کنند.  در این مقاله ما ابتدا پایتون را در ویندوز نصب میکنیم و یک مثال ساده نیز در آن اجرا میکنیم.

مرحله اول: دانلود پایتون

یک مرورگر باز کنید و به وبسایت python.org بروید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که همیشه پایتون را از وبسایت اصلی آن دانلود کنید.
در وبسایت از طریق منوی Downloads به صفحه Windows بروید. در آنجا اولین چیزی که مشاهده میکنید با این عنوان است: python release for windows و زیر آن دو لینک وجود دارد که یکی مربوط به آخرین نسخه پایتون 2 و دیگری مربوط به آخرین نسخه پایتون 3 می‌باشد. شما روی لینک اول که آخرین نسخه پایتون 3 است کلیک کنید تا دانلود شروع شود، اگر احیانا دانلود شروع نشد و به صفحه ای انتقال یافتید در آن صفحه باید به دنبال Windows x86 executable باشید و روی آن کلیک کنید تا دانلود شروع شود.


اکنون که این مقاله در حال نوشتن است آخرین نسخه پایتون 3.8.1 است. اگر در زمان مطالعه این مقاله نسخه جدیدتری آمده بود حتما آن را دانلود کنید.

آموزش نصب پایتون

 

آموزش نصب و ادامه این آموزش را با کلیک به روی آموزش رایگان پایتون بخوانید.

 

آموزش پایتون

  • ۹۹/۰۱/۰۹
  • کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی