زنگ دانش

زنگ دانش آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت و شبکه‌های کامپیوتری

زنگ دانش

زنگ دانش آموزش برنامه نویسی، طراحی سایت و شبکه‌های کامپیوتری

اگر می‌خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید اما نمیدانید از کدام مسیر بروید. در این وبلاگ مسیر برنامه نویسی و طراحی سایت را به شما نشان می‌دهیم. همچنین راه اندازی عملی شبکه های کامپیوتری را یاد خواهیم گرفت.

  • ۰
  • ۰

آموزش پایتون از صفر – ساختار کد پایتون [قسمت دوم]

 

در جلسه قبلی ما با هم پایتون را نصب کردیم و حتی یک برنامه ساده نیز در پایتون اجرا کردیم که اسمتان را چاپ میکرد! به نظر پیشرفت خوبی بود اما در مقایسه با چیزهایی که در این قسمت یاد میگیرید ناچیز است. در این قسمت با ساختار کد پایتون آشنا خواهیم شد.
معمولا برنامه نویسان بعد از ورود به دنیای پایتون به خاطر راحتی بسیاری بالای پایتون دچار ابهام و شک میشوند و حتی ممکن است از پایتون به خاطر این سادگی ها دست بکشند..!

ما در این قسمت از آموزش های پایتون از صفر به شما تمام چیزهایی که برای برنامه نویس پایتون شدن نیاز دارید، یاد میدهیم و در پایان این مقاله شما واقعا یک برنامه نویس پایتون نامیده میشوید! پس بیایید شروع کنیم…

  • روش های اجرای برنامه پایتون

فرض کنید شما یک برنامه پایتون نوشته اید.. قاعدتا شما باید بتوانید آن را اجرا کنید! برای اجرای پایتون فارغ از اینکه در چه محیطی نوشته اید، روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا به بررسی هرکدام میپردازیم.

  • روش اول: با استفاده از کامند لاین

این روش معمول ترین و رایج ترین نوع اجرای برنامه پایتونی شماست که بدون توجه به اینکه شما درچه محیطی برنامه خود را نوشته اید (چه notepad یا چه Pycharm) میتوانید از این روش برای اجرای برنامه خودتان استفاده کنید. برای اینکار باید cmd یا ترمینال خودتان را باز کنید و به محلی که برنامه شما در آنجا قرار دارد بروید و دستور زیر را وارد کنید:

python filename.py

و سپس اینتر را بزنید و برنامه شما اجرا میشود. به همین سادگی..!

 

برای ادامه این آموزش را با کلیک به روی ساختار کد پایتون بخوانید.

 

آموزش پایتون

  • ۹۹/۰۲/۰۵
  • کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی